Kammare 1.

Konst.

William Stevens
Chief Scientist
Classified Document No. 021797-12X-LG10

Målningarna är otroligt detaljrika och deras färg är briljant. Var och en av kammarmålningarna har en liknande färgpalett och konstnärlig stil. Vi har gjort en noggrann analys av både samtidiga och historiska artister som har komponerat eller målat i en liknande stil, och vi har hittat ingen. Denna stil är verkligen unik.

Då ingen av våra forskare inom labyrintgruppen kan hävda att vara konstkritiker, har alla som har sett målningarna blivit fullständigt förvånade över deras färg och detaljrikedom. Om du tittar noggrant på vilket specifikt område som helst i målningen så kommer du se detaljer som dyker upp som drar ögonen längre in i målningen. Jag tror att ett av de bästa sätten att beskriva dem är att de har en hypnotisk effekt på betraktaren, även när de ses genom fotografier, men särskilt när de ses personligen inom själva kamrarna.

Cirka en tredjedel av de glyfer som finns på målningarna kan spåras till fyra olika utdöda språk: Chakobsan, Anasazi, Sumerian och Mayan. De återstående glyferna har dock absolut ingen följd av något annat piktografiskt språk som vi är medvetna om. Även de glyfer som hittades vid AA-stället var helt olika än de som fanns i kammarmålningarna. Det är intressant att notera att de tekniska artefakterna inom kammare 2 och 5 innehöll glyfer representerade i målningar som finns i kammare 1 och 7.

Vi är säkra på att målningarna slutfördes med ospecificerade färger och en applikationsteknik som kräver specialverktyg. Kemiska analyser av färgerna visar definitivt att hybridföreningar av selen, gips och jemsonit användes i alla målningar. Samma polymerbeläggning som applicerades genom det inre av AA-platsen applicerades också över målningarna. Detta gjordes i ett enda lager och har en sammanhållning cirka 100 gånger större än våra bästa derivat framställda på vårt Donner Labb.

Målningarna producerades med en ovanlig, om inte gripande, precision. De är perfekt rektangulära, med skarpa kanter som verkar noggrant förberedda som om de har en mening i sin matematiska precision. Vi har emellertid inte hittat något igenkänt mönster i deras geometriska proportioner eller matematiska upplysningar.

Många av målningarna inkluderar bilder av stjärnor. Vi trodde ursprungligen att dessa var godtyckliga representationer, men Drs. Nolan och Richards har föreslagit annat. Det konsekventa tecknet på konstellationen Taurus och av speciellt intresse, det 7: e eller det förlorade klustret av Pleiaderna är representerat. Betydelsen av detta är ännu inte bestämd, men Owens tror att det kan relatera till WingMakers ursprungsort och tidpunkt för tillträdet på jorden.

Poesi.

Medlidande

Änglar måste vara förvirrade av krig.
Båda sidorna ber om skydd,
men någon blir alltid skadad.
Någon dör.
Någon gråter så djupt
de förlorar sitt vattniga tillstånd.

Änglar måste vara förvirrade av krig.
Vem kan de hjälpa?
Vem kan de förtydliga?
Vilka barmhärtigheter kastar de till den nådelösa?
Inget blygsamt skrik kan höras.
Ingen fläckfri smärta kan kännas.
Allt är klart för änglarna
utom i krig.

När jag vaknade till denna sanning
det var från en dröm jag hade igår kväll.
Jag såg två änglar konversera i ett fält
av barns andar som stiger som silverrök.
Änglarna kämpade bland dem själva
om vilken sida som var rätt
och som var fel.
Vem startade konflikten?

Plötsligt ställde änglarna sig
som en avstannad pendel,
och de kastade deras medkänsla
till den stigande röken
av själar som bär krigets vattenmärke.
De vände sig mot mig med de ögonen
från Guds bibliotek,
och alla bitar som föll
höjdes i samförstånd,
kopplad som andetaget
av lågor i en helig ugn.

Ingenting i krig kommer till förstörelse,
utom illusionen av separation.
Jag hörde detta talat så klart att jag kunde
skriv ner det som en smidd signatur.
Jag kommer ihåg medkänsla,
bergiga, proportionerade för universum.
Jag tror att en liten fläck fortfarande håller fast vid mig
som skira trådar
från ett spindelväv.

Och nu när jag tänker på krig,
bläddrar jag dessa trådar till hela universum
hoppas att de fastnar på andra som de gjorde på mig.
Handväva änglar och djur
till den medvetna nådens medkänsla.
Ett nätverk av vår himmelsväg hem.

Lyssnande

Jag lyssnar på ett ljud över ljudet
som förföljer mina drömmars nattland,
går in i rum med fossilt ljus
så gamla de är svärmade av sanningen.

Jag lyssnar på ett ljud bortom oss
som rör sig längs ryggradens
osynlig stege till orphic biblioteket.
Där rebellböcker uppenbaras i det oupphörliga ljuset.
Tryckt i grått, små ord med kvicksanddjup
broderade med sådan vård de
återger anden ett spöke, och Gud,
ett teleskop vänt bakåt på sig själv
drömmer oss vaken.

Aldrig blommande tankar omger mig
som en regatta av besättningslösa skepp.
Jag lyssnar likt en leopard,
hycklande av karantänen av kroppar
som är sjuka av monsunen av stillheten i hjärtat.
Det finns viss magi
i hjärtslagen som fyller det ljud jag söker,
men det är fortfarande inte i närheten av dit jag vill gå.
Under ljudet av alla saker
hopkrupen mot spårningsdiskarna
som vänder deras huvuden till ljudet av stjärnorna.

Jag lyssnar på ett ljud som är oskadd,
så ledig det stirrar rakt med renheten till jämliken
in i den svarta galenskapen i tiden
sår visioner som oscillerar i vår livmoder
bärande strålande former som substrat av vår form.

När jag tittar på kompassnålen
ser jag ett blad av ödmjukhet
böjd till en kraft som skapar bekymmer som vilt regn
kanaliseras i avloppsrör.
rinnande under jorden
i betongkanaler som skakar,
skrattar upp på oss som om vi var vilse
i himmels-världen utan kanal för vår resa.

Jag lyssnar på ett ljud
i din röst
förbi den skrubbiga terrängen av din dörr
där mitt öra lyssnar på andra sidan.
Under ditt hjärta där ord blir besvärligt
och ljuset förbrukar den känsliga konstruktionen av blandade liv.
Jag kan bara lyssna på det ljud jag vet är där,
glittrande i det oförutsägbara statslösa tillståndet
brutna av lemmar så oskyldiga
de lagar såret av hjärtan.

Artefakt.

William Stevens
Chief Scientist
Classified Document No. 021797-12X-LG10

Som du vet är den nedslående nyheterna att teknikartefakterna verkar inte impregnerbara för våra sonder. Det är som om WingMakers ville att vi skulle börja analysera målningarna och deras kulturella artifakter, och lämna tekniken ifred. Vi fortsätter dock att undersöka med ständigt ökande uthållighet. Corteums (utomjordisk ras) tar med sig en ny teknik som kan hjälpa, men det kommer att ta ungefär tre månader till innan vi kommer att kunna experimentera med det.

För nu, låt mig förklara våra resultat, så minimala som de är. Sedan min senaste uppdatering har vi fortsatt gjort bra framsteg när det gäller avkodning av den optiska skivan, men det är en långsam metodisk process. Vi tror att våra noggrannhetsnivåer är extremt höga, men vi har ännu inte bestämt hur glyferna är inblandade i översättningarna från målningarna och själva AA-platsen.

Vid konstruktionen av tekniken är den vanligaste metallen en form av syntetiskt beryllium, och det vanligaste mineralen är kvarts eller en syntetisk variant. Detta syntetiska kvarts är extremt ledande och har egenskaper som verkar mottagliga för mänsklig beröring och tanke. Spektralanalyser av kvartsartefakterna visar att det är en förstärkare av tankevågor, men vi kan inte programmera förstärkningen. Den agerar inte som vi tror att den ska göra och är helt oförutsägbart.

Under extrem förstoring, är kvartsen impregnerad med en form av nanoteknologi som vi aldrig sett tidigare. Denna teknik verkar fungera som det digitala nervsystemet för artefakten, medan syntetisk kvarts fungerar som nätaggregat och förstärkningssystem.

Mänsklig genetik har implanterats i alla kvartsartefakterna, men vi är osäkra i vilken utsträckning detta är en del av det smarta systemet och hur mycket av detta är relaterat till ett personligt erkännande system som aktiverar eller kanaliserar artefaktens energi på genetisk interfoliering som vi föreskrev i vårt AdamSon-projekt.

Obs! Dr Anderson har valt att inte dela resten av detta memo vid den här tiden ...

(Bilden är en gif, vilket gör att den är väldigt liten. Jag har inte kunskapen idag hur jag skulle kunna omvandla den till jpg så att den kan visas lite större. Om du har den kunskapen får du gärna dela den med mig. :)